O akcji

Bezpieczeństwo Pasażerów jest najistotniejszym elementem, związanym z transportem zbiorowym i pośrednictwem w przewozie Pasażerów. Dotyczy ono nie tylko przepisowej i bezwypadkowej jazdy kierowców, ale również uważnego zachowania na drodze czy też zabezpieczenia bagażu i dokumentów przed kradzieżami w czasie podróży. Niezwykle ważną rolę odgrywa w tym zakresie informacja i stała edukacja zarówno pracowników, jak i Pasażerów, korzystających z usług Spółki Małopolskie Dworce Autobusowe S.A. Dlatego też nieprzerwanie od 1 lipca 2014 roku Spółka MDA  S.A. prowadzi akcję „Bezpieczny Pasażer”.

Celem  akcji jest podniesienie świadomości Pasażerów, dotyczącej ich bezpieczeństwa nie tylko na terenie dworców autobusowych, ale także  w trakcie całej podróży.

Chcąc dotrzeć z przekazem akcji do jak największej liczby osób podjęliśmy szereg działań, a w tym:

  • emitowaliśmy (we współpracy ze Spółką MPK S.A.) film „Bezpieczny Pasażer” w taborze autobusowym i tramwajowym na terenie całego miasta Krakowa,
  • dystrybuowaliśmy foldery informacyjne na dworcach autobusowych,
  • rozwiesiliśmy plakaty promujące akcję,
  • zorganizowaliśmy wiele spotkań informacyjnych w szkołach i przedszkolach,
  • rozdaliśmy tysiące gadżetów pomagających w bezpiecznej podróży, jak np. opaski odblaskowe, przywieszki do bagażu czy książeczki dla najmłodszych.

Na przestrzeni lat akcja zmienia swoją formułę tak, aby odpowiadać na aktualne potrzeby związane z bezpiecznym podróżowaniem oraz dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców.

ORGANIZATOR

Głównym inicjatorem i organizatorem Akcji „Bezpieczny Pasażer” jest Spółka Małopolskie Dworce Autobusowe S.A., zarządzająca dworcami autobusowymi na terenie województwa Małopolskiego, zlokalizowanymi w Krakowie oraz Nowym Sączu.  Obecne  działania Spółki skupiają się przede wszystkim na inwestycjach, służących podwyższeniu jakości i komfortu podróży Pasażerów.

Małopolskie Dworce Autobusowe S.A. świadczą usługi z zakresu:

  • Kompleksowego zarządzania dworcami autobusowymi w Krakowie oraz Nowym Sączu, w tym odprawy autobusów z ww. dworców,
  • Sprzedaży biletów autobusowych,
  • Wynajmu powierzchni użytkowych na zarządzanych dworcach pod działalność usługowo-handlową oraz reklamę.

Dzięki zintegrowaniu z Krakowskim Centrum Komunikacyjnym korzystanie z usług Małopolskich Dworców Autobusowych umożliwia Pasażerom  kompleksowy dostęp  do wszystkich możliwych środków transportu w Krakowie. W ten sposób Podróżni, zarówno Turyści, jak i codziennie dojeżdżający do pracy, mogą wygodnie korzystać z połączeń miejskich, regionalnych, a także krajowych dalekobieżnych oraz międzynarodowych.

Obecnie Spółka posiada umowy na świadczenie obsługi pasażerskiej z ponad 200 Przewoźnikami. Dzienna liczba odpraw w Krakowie wynosi  niemal 1200 kursów, a w Nowym Sączu ponad 500. Rocznie w ramach obsługi pasażerskiej z usług MDA korzysta około 13 000 000 osób.

Pragnąc zapewnić jak najwyższy poziom usług, MDA zaplanowało na kolejne lata szereg przedsięwzięć, nakierowanych głównie na wzrost szybkości obsługi, poziomu bezpieczeństwa i komfortu podróżowania Pasażerów. Są to przede wszystkim inwestycje w nowoczesną infrastrukturę i rozbudowę dworców.